15 kommentarer til “Bredbånd og TV”

  1. hej
    jeg bor i Rentemestervej19A ,2,lej4 , jeg har en del spørgemål vedr den nye interenet udbyder.
    den starter her den 01/4-14 ,i det stk patpir på oplags tavlen står der at vi skal tilmelde os internet hos andel.net, jeg er forvirret , fordi hos andel.nets kan man tilmelde sig internet ,hvad med kableTV og telefoni som vi ellers plejer at have hos den gamle udbyder,jeg ringede til andel.net og det viste sig at man skal tilmelde sig kabel tv hos østerbro.dk og mht telefoni skal man finde en tredie side fordi det ikke noget de tilbyder,så istedet at have tre ting internet ,TVog telefoni samlet et sted skal vi nu have tre forskellige steder i den nye ordning , har jeg forstået det rigtigt på den måde eller er det en misforståelse?
    mvh
    Ahmad

  2. Er det kun mig der bruger en offentlig ip adresse? Andels.net tilbyder på nuværende tidspunkt ikke offentlige IP adresser, da de ikke har nogen, jeg har hos vores tidligere udbyder haft offentlig ip adresse og har stadig behov for dette. Jeg har haft kontakt med Andels.net support for mere end 1 måned siden, hvor de ikke kunne give noget svar på hvornår det er muligt at tilbyde offentlige ip adresser, har fået samme svar i dag og begyndte derfor at spørge mere ind til sagen.
    Andels.net skal først skifte udstyr hos gamle kunder, før nye kunder kan få offentlige ip adresser, hvilket kun kan ske, hvis de gamle foreningerne køber nyt udstyr af andels.net.
    Det betyder at udsigten til at få en offentlig ip adresse kan tage flere år.

    Jeg er bestemt ikke tilfreds med at jeg skal vente på ubestemt tid for at få en offentlig ip, når der i deres betingelser står:

    7. IP-adresse
    Evt. faste IP-adresser tilhører Andels.net og stilles kun til kundens rådighed, indtil abonnementsaftalen ophører.
    Andels.net har ret til at ændre kundens faste IP-adresser, når det er påkrævet af hensyn til trafik, drift eller tekniske forhold,
    herunder ved eventuel flytning af abonnementet, jf. pkt. 10. Andels.net informerer kunden om ændringer med et passende
    varsel. Kunden afholder selv alle udgifter i forbindelse med nødvendige tilpasninger i kundens udstyr m.v.

    Dette giver et indtryk af at de tilbyder faste (offentlige) ip-adresser.

    1. Nej jeg skal også bruge en, men kan jeg ikke få plus de kan ikke sige hvornår de kan tilbyde det. Synes sgu det er useriøst.. Er der andre der har oplevet udfald på nettet her den sidste uges tid?

  3. Jeg har ikke oplevet udfald på nettet, tværtimod. Jeg får mere end hvad jeg betaler for, så det kan ikke være meget bedre 🙂

    Men det er da beklageligt de ikke tilbyder det som de skriver mht. Fast IP.

  4. De har ikke en særlig kompetent support afdeling ift. Internet/bredbånd og deres information er løgn. Flot at du betaler mere end hvad du betaler for, men det er så på bekostning af os andre..

    Hej Andels.net

    Der står i jeres aftalebetingelser:

    7. IP-adresse
    Evt. faste IP-adresser tilhører Andels.net og stilles kun til kundens rådighed, indtil abonnementsaftalen ophører.
    Andels.net har ret til at ændre kundens faste IP-adresser, når det er påkrævet af hensyn til trafik, drift eller tekniske forhold,
    herunder ved eventuel flytning af abonnementet, jf. pkt. 10. Andels.net informerer kunden om ændringer med et passende
    varsel. Kunden afholder selv alle udgifter i forbindelse med nødvendige tilpasninger i kundens udstyr m.v.

    Det må vel betyde at den er en del af jeres produktpallette.

    Det må endvidere være en løgn når du siger at i arbejder på det hver dag, når udskiftningen af udstyr kun kan ske ved at nuværende kunder, med gammelt udstyr, selv skal bede om at få nyt udstyr, som koster dem penge. hvilket vil sige at de kun gør det, hvis de ser et behov for det. Hvis i er i gang hver dag, må det betyde at i er ved at udskifte udstyr hos en kunde allerede nu?

    Jeg kan ikke se nogen steder, på jeres hjemmeside, hvor der er mulighed for at bestille offentlig ip adresse? det må betyde at det er noget i ikke har sat op endnu på jeres hjemmeside, eller at i har gemt det væk?

    mvh.
    Behroz

    Den 12. maj 2014 kl. 14.25 skrev :

    Hej Behroz

    Jeg ved ikke hvem du har snakket med, men det er IKKE tilfældet at globale
    ip adresser vil blive en del af vores samlede produktpallette i fremtiden.

    Vi er stadigvæk i gang med at flytte alle vores kunder til en nyere,
    hurtigere og mere stabil server platform. Efter vi har skiftet alle,
    betyder det også at vi kan få frigjort globale ip adresser som p.t er
    optaget via den gamle platform.
    Derefter vil disse adresse blive tilbudt de af kunderne som ønsker en,via
    vores hjemmeside.

    På nuværende tidspunkt har vi ikke en tidshorisont over hvornår skiftet er
    færdigt, men vi arbejder på det dagligt.

    Indtil da må du gerne prøve de følgende muligheder:
    VPN:
    http://www.synology.com/support/tutorials_show.php?lang=dan&q_id=456
    og
    PROXY:
    http://www.ingmarverheij.com/configuring-proxy-server-on-a-synology-nas/

    Mvh,
    AndelsNet Support.

    On Mon, 12 May 2014 14:00:04 +0200, Behroz Karimi wrote:
    ———- Videresendte meddelelser ———-
    Fra: BEHROZ KARIMI

    Dato: 2. apr. 2014 kl. 22.14
    Emne: Rentemestergården
    Til: support@andels.net [2]

    Hej Bob

    Jeg snakkede med en support medarbejder i dag, som fortalte mig, at i
    på nuværende tidspunkt ikke har flere offentlige ip-adresser, som
    kunder kan få tildelt.

    Jeg har altid min ene stationære computer tændt, da jeg arbejder med
    it, og vil gerne have adgang til min computer udefra døgnet rundt,
    så jeg kan arbejde med mine it projekter selv om jeg ikke er hjemme.

    Jeg kører også min egen webserver, ventriloserver, som nu heller
    ikke virker.

    Jeg fik ikke noget bestemt tidspunkt på, hvornår i forventer at få
    flere offentlige ip adresser som i kan tildele til jeres kunder.

    Kan du måske give mig et bedre bud på, hvornår i forventer, at jeg
    kan få en offentlig ip adresse?

    Jeg er dybt afhængig af min mulighed for at få offentlig ip adresse.

    Jeg bor på

    Thoravej 10 stuen lejl 1
    2400 kbh. nv.

    Mvh.
    Behroz Karimi

    Links:
    ——
    [1] mailto:behroz@behroz.dk
    [2] mailto:support@andels.net

  5. Jeg kan ud fra de dokumenter du har lagt op, ikke se hvornår vi kan forny aftalen om bredbånd til rentemestergården? Er det mig der er blind eller står det der ikke?

  6. Jeg er meget nysgeri for at høre, hvor mange der i vores forening har en ustabil forbindelse af bredbånd.

    Vi er i hvert fald ramt og oplevede i forgående weekend tre udfald, hvor forbindelsen var nede i nogle timer. Snakkede med Andelsnets support til morgen og de sagde at de godt kendte til problemet med, at kablerne i Rentemestergården ikke kan bære den hurtige forbindelse, som de leverer.

    Det må jo sige at være noget af et problem og set ift. at vi personligt aldrig oplevede nogle problemer med vores tidligere udbyder, er det jo ret påfaldende at dette ikke er blevet undersøgt inden aftale indgåelsen. Det burde være altafgørende, at man ved om kablerne kan bære forbindelserne eller ej. Så nu får vi en produkt som kun virker 2/3 del af tiden, det er skønt.

  7. Hej,

    Kan det være rigtigt at man ifølge vores aftale med Østerbro antenneforening skal betale 350kr i oprettelsesgebyr? Det lyder umiddelbart af meget for at skifte leverandør? Eller har der været fri oprettelse i starten?

    Vi har boet udenlands i noget tid og er derfor først ved at tilmelde os nu.

    KH Troels

    1. Hej Troels,

      Vi betalte det samme, så den er tilsyneladende god nok.

      Vær iøvrigt opmærksom på, at Andelsnets fakturering og hastigheder lader meget tilbage at ønske.

      Mine fakturaer har hidtil alle været med fejl (typisk mellem 35-150 kr), så hold godt øje med BS, når du betaler (er iøvrigt lige blevet opkrævet 35 kr som girokortbetalingsgebyr via BS.. 🙂

      Vores hastighed er heller ikke der, hvor jeg gerne så den. Vi skulle have 90/90, men når aldrig over 20-25 på Andelsnets egen trådløse router. Sandsynligvis pga. den lange kabelføring rundt i huset og i de enkelte lejligheder.

      Ellers fungerer det upåklageligt, og opsætningen er ekstrem enkel (ren plug & play).

      Mvh

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *